دوره کارشناسی حرفه ای مدیریت تجاری سازی

تعریف و هدف:

یکی از جنبه های بارز تأثیر تجاری سازی بر اقتصاد جهانی ، حجم منابع مالی در گردش در این حوزه می باشد ،چنانچه هر ساله بالغ بر ۱۰۰۰میلیارد دلار در دنیا صرف تحقیق و توسعه می شود . به طور کلی واحد های تولیدی –صنعتی با مراکز تجاری در صورتی حاضرند بودجه های هنگفتی برای تحقیق صرف کنند یا در اختیار دانشگاه ها و موسسه های پژوهشی قرار دهند که یافته های پژوهشی قابلیت تجاری سازی را داشته باشند .
افزایش حجم تجارت جهانی در دو دهه اخیر و رسیدن آن به مرز ۱۰ تریلیون دلار عمدتا ناشی از تجاری شدن دستاوردهای پژوهشی بوده است . (علمی.۱۳۸۸) پارک فناوری پردیس به عنوان سازمانی پیشرو در راستای تجاری سازی فناوری ، در جهت تربیت نیروی انسانی توانمند و متخصص این حوزه اقدام به تهیه طرحی جهت راه اندازی مرکز آموزشی علمی کاربردی در رشته ی تجاری سازی فناوری نموده است .

قابلیت ها و توانمندی های حرفه ای فارغ التحصیلان:

– ارزیابی و امکان سنجی ایده ها و طرحهای فناورانه
-آشنایی با فرایندهای تامین منابع مالی و سرمایه گذاری طرح ها جهت تجاری سازی
-جستجوی عرضه ، تقاضا و ثبت تکنولوژی در فن بازارهای دانشگاهی و منطقه ای
-توانایی ارزیابی ،جذب و پذیرش شرکت های دانش بنیان ، مشاوره در حوزه های مختلف مدیریت پارک های فناوری و مراکز رشد.
-توانایی ثبت اختراعات و پتنت (ملی و بین المللی) و طرح دعوی حقوقی در مراجع حل اختلاف

مشاغل قابل احراز:

-کارشناس ارزیابی شرکت های فناور
-کارشناس سنجش و ارزیابی طرح ها فناورانه
-کارشناس فن بازار و بازاریابی فناوری
-مشاور تامین مالی و سرمایه گذاری
-کارشناس مراکز رشد و خدمات فناوری
-کارشناس جذب و استقرار شرکتهای فناور

 

دانلود واحدهای ارائه شده و نحوه ترم بندی رشته

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − سیزده =